måndag 30 december 2013

Årsredovisning 2013, del I

Ja, det här med att sammanfatta sitt år är en populär företeelse i bloggvärlden. Det ger mig, om inte annat, en anledning att fundera över året som har gått (här kan ni läsa om mitt 2012, och för all del mitt 2011).

Januari
2013 firade vi in tillsammans med ett kompispar hemma hos oss. Annars innebar januari mycket fokus på skidåkning, med siktet inställt på Tjejvasan. Mitt första teknikpass kördes på Rudan under ledning av Linda. Tur att mitt ord för 2013 var "VÅGA", annars hade jag aldrig vågat knäppa på de där pjäxorna och ge mig utför de isiga skidspåren...

När 2012 blev 2013.

Februari
Februaris absoluta höjdpunkt var överraskningsbesöket från min syster som bor i USA. Mina syrror + mamma kom från när och fjärran för att mötas upp här i Stockholm och gå på lyxrestaurang. Hurra för mer spontanitet i vardagen! Att sitta uppe och prata halva natten med älskad familj blev också den ultimata uppladdningen för mitt första delmoment på årets Tjeklassiker. Japp, Tjejvasan! Hur det gick? Jodå, jag kom i mål med livet i behåll. (Om vi säger så, jag är inte ledsen för att snön verkar utebli i år...)

Finbesök från Amerikat!

Mars
Jag firade min trettiotreårsdag, men månadens höjdpunkt var ändå Fazer Blogger Boot Camp 2013. En dag full av kämparglöd, inspiration, prestation, och framförallt, glädje. Den där lördagen levde jag på länge! Jag hann också med en weekend med barnen "hem" till Blekinge.

Finfina tjejer. Foto. Träningsevent

April
I april körde jag hårt med Röhnisch Running School (rekommenderas!). Jag och en kompis tog en weekend till Tallinn med stora planer på att möta våren. Well, någon vår såg jag inte röken av, men var glad ändå.

En rejäl skål älgsoppa, någon?

Maj
I maj sprang jag årets första lopp och kände att jag hade rejält med spring i benen. Jag och Tobias gick på storslaget bröllop en bit utanför Flen. Barnen fick sin beskärda del av vattkoppor. Jag avslutade maj månad genom ett PB på Vår Ruset!

Årets första lopp, där jag fick äran att springa i Lindas lag.

Juni
Nu följde en månad full av roligheter. Juni innehöll studentuppvaktningar, en nyfödd liten kusin, en spännande jobbresa till Bryssel, och några sagolika dagar på Island. Och, såklart, tio alldeles ofattbart roliga mil på cykel. Tjejvättern minns jag med glädje!

Lyckliga powerpinglor!

Inga kommentarer: