tisdag 31 december 2013

Årsredovisning 2013, del II

Så kom vi till den andra delen av mitt 2013. (Läs första delen här.)

Juli
Sommarsemestern var vansinnigt efterlängtad. Vid detta laget var vårt lilla Tjejklassikerteam tight sammansvetsat och Vansbrosimmet blev en lyckad, men något kylig, tillställning. Tobias tog barnen till Göteborg, och jag avnjöt bland annat en resa till Polen med mamma och mina systrarLata dagar i Blekinges skärgård kulminerade i en ny familjetradition i form av "Jul i Juli".

Vansbro tjejsim.

Augusti
Jag och Tobias åkte med ett kompispar på roadtrip i södra England och njöt i fulla drag av sagolikt vacker natur i oslagbar kombo med Londons stadspuls. Vi firade Julias treårsdag med släkten i Göteborg. Efter en finfin sommar var det dags för mig att börja jobba heltid för första gången sedan Sebbe föddes och min matlådefabrik gjorde det lättare att ta sig igenom vardagen. Jobb/förskola/träning varvades med roliga utflykter på helgerna. Jag sprang Midnattsloppet för första gången i mitt liv, vilket definitivt gav mersmak.

Familjeutflykt till Furuvik.

September
September började fantastiskt med en tid under 55 minuter på Tjejmilen. Efter loppet körde jag och mitt lag Liclanli (Lisa, Clara och Lindasquats, en för varje hundralapp som hade kommit in till vår insamling till förmån för Plan Sverige. September bjöd också på en härlig inspodag på Rosa Skrot, i sällskap av ett gäng starka tjejer. Jag sprang också årets sista lopp - Lidingö tjejlopp 10 km. Och ja, ett av mina stora livsmål var nu fullbordade - jag hade fullgjort en TJEJKLASSIKER. Yippe och hurra!!!

Inspodag på Rosa Skrot.

Oktober
Jag började laga Paleomat, vilket var bra mycket enklare än vad jag hade trott. Äntligen kom dagen Sebbe hade väntat på, och hans femårskalas blev en lyckad historia. Helgerna fylldes husvisningar i "Jakten på det perfekta boendet"

Äntligen fem!

November
En grå månad, med jobb, jobb och åter jobb. Månaden avslutades med en efterlängtad weekend till Dublin. Och ja, så köpte vi hus förstås. I Nynäshamn!

Utanför anrika Trinity College i Dublin.

December
Luciatåg och avslutningar varvades med julmys och välbehövligt famljehäng! Julafton firades hemma hos oss, med 22 personer vid sittande bord. Mellandagarna bestod av pyjamasparty i stort sett dygnet runt. Varför ändra på ett vinnande koncept?

Tomten omringas av ett nyfiket gäng kusiner.

2013 var ett händelsrikt år där jag flyttade gränser och utvecklades både yrkes-, tränings- och familjemässigt. Mina upplevelser ger en bra och stabil grund inför nya utmaningar som komma skall. 2014, bring it on!

2 kommentarer:

Iwona sa...

I really like your blog! It' s very interesting:) I would like to show you A quick outfit recap of my looks of 2013 year! and If you get a second, I'd love to hear your thoughts on topic my outfits:) I greet:) Iwona

Monica sa...

Gott slut och gott nytt år och vi saknar er och 2014 låter väl som ett riktigt härligt år!?