måndag 3 juni 2013

Veckans träning (v. 22)



Springa, cykla och lite hemmaträning på det. Ungefär så ser mitt träningsliv ut just nu. Förra veckans höjdpunkt var helt klart VårRuset, där jag lyckades putsa mitt PB rejält. Jag lovar, det är intervallerna som har gjort skillnad. Jag har min, och många andras, löpguru Ida att tacka. Fortsätter jag att följa hennes råd ska jag nog lyckas med mitt tidsmål på Tjejmilen också! Maj är som bekant en riktigt späckad månad, det gäller att pussla för att få in de där träningsminuterna. För ja, just nu handlar det nog mer om minuter än timmar:

Måndag: Casall T.O.D. "Shoulder Shape" (15 min)
Tisdag: VårRuset 5 km (25:30)
Onsdag-Fredag: Vila
Lördag: Casall T.O.D. "Ab Shape" (15 min)
Söndag: Cykla 20 km (1:01 h)

På lördag är det dags för nästa utmaning: TJEJVÄTTERN! Tio långa mil på racercykel, hur ska det gå? Det som oroar mig mest är 1) strul med cykeln 2) ont i nedre regionerna på grund av ultrasmal sadel

Magpirret blir mer och mer märkbart för varje sekund som tickar närmare lördag. Alltså, de här känslorna i kroppen som tävlandet medför. Jag är inte riktigt van, men inser äntligen vad min man har pratat om i alla dessa år. Livet blir bra mycket mer spännande med en dos tävlingsnerver då och då!

3 kommentarer:

Monnah sa...

Det räcker bra med dina träningsnerver för mig också. Kram!

Aniika sa...

Haha, jag är inte säker på det. Vänta bara, snart springer du också lopp så det står härliga till!

Sara.P sa...

Heja, heja dig! Det kommer gå så bra så, och du kommer leva gott på vinsten av att ha fixat lördag.

Annars, träningsMINUTER var ordet. Att det ska va så svårt att få till träningen. Jag måste bli bättre på att planera!!