måndag 5 januari 2015

Årsredovisning 2014, Del II

Så kom vi till den andra delen av mitt 2014. (Läs första delen här.)

Juli
En intensiv jobbvecka i Almedalen kulminerade med att Lars Ohly twittrade och länkade till min blogg. Aldrig har jag haft sådana bra läsarsiffror som den dagen! Fyra av fem systrar körde en efterlängtad heldag i Stockholm. Jag, Tobias och barnen åkte hem till sommarparadiset på Sturkö och frossade i bär. Vi tillbringade ytterst lite tid i vårt nya hem i Nynäshamn, men njöt de få dagar vi var där. Min syster Mimmi firade sin 40-årsdag genom att bjuda oss syrror på en lyxhelg på Varberg Asia Spa. Vi njöt av lata sommardagar på både Orust och Sturkö - där barnen lekte loss på Barnens gård.

Systrarna Sisters gör Stockholm.

Augusti
Barnen fick nya cyklar och älskade dem, vi firade Julias fyraårsdag, tog det sista sommardoppet på Muskö och jag började jobba igen. I mitten på augusti var det dags för årets fest när min lillebror gifte sig med sin Sara. Sebastian blev stor och började förskoleklass på Viaskolan. Månaden avslutades med att jag var med och arrangerade ett lyckat Stockholm Travel Massive.

Världens finaste sensommarbröllop!

September
Magen växte i stadig takt och jag började räkna ner dagarna till förlossningen. Vi gick och röstade, jag åkte på tjejhelg i Norrtälje och njöt av att bli ompysslad av mamma några dagar innan hon åkte till Rom.

Från vänster till höger, vecka 33-35

Oktober
Jag jobbade min sista dag och gick på föräldraledighet, och påbörjade nu den långa väntan på lillasyster. Vi körde igång med nya matvanor och firade Sebastians födelsedag i dagarna tre. Till slut satte värkarna igång, och den 20 oktober klockan 22:30 gjorde lillan entré och stal våra hjärtan från första sekund.

En veckas perfektion.

November
Vänner och familj vallfärdade från när och fjärran för att se vårt nya lilla underverk. Jag och barnen kunde inte hålla oss längre, utan tjuvstartade julen. Och resten av tiden? Då satt jag i mitt soffhörn och ammade. Sen ammade jag lite till.

Helt plötsligt var det tre barn i köket när vi julstökade!

December
Vi dukade upp för adventsmys, firade lucia med barnen och jag gick all-in med hemmafrugrejen. Jag tog med lillan in till stan och träffade mina kollegor på årets julbord. Lagom till julstöket skulle köra igång på riktigt drog hela familjen till Sälen där vi firade jul i vykortvackra omgivningar med mjuk snö som ramade in perfektionen. Barnen glänste i skidbackarna, och själv tog jag mina första stavtag sedan Tjejvasan. Vi kom hem lagom till vår sjuåriga bröllopsdag och firade in det nya året tillsammans med vänner här hemma i Nynäshamn.

Julaftonsmorgon i Sälen.

Och 2015? Året började på sämsta tänkbara sätt med ett hemskt och oväntat besked. Nu hoppas vi på det bästa möjliga för resten av året.